Cztery sposoby na nawilżoną i jedwabiście miękką skórę

  • 15.12.2022, 11:47 (aktualizacja 04.01.2023, 12:28)
Cztery sposoby na nawilżoną i jedwabiście miękką skórę
Skóra jest nieustannie narażona na szereg czynników, które mają na nią negatywny wpływ. Kurz i pył osiadają na niej i blokują pory, a promieniowanie UV – wysusza. Właśnie dlatego twoja skóra potrzebuje szczególnego wsparcia. Dowiedz się, co zrobić, aby była gładka, jędrna i elastyczna.

1. Zrezygnuj z mydeł i gorących kąpieli

Mimo że sklepowe półki uginają się pod ciężarem żeli pod prysznic i specjalnych pianek do mycia, zwykłe mydło nie traci na popularności. Niestety jego regularne stosowanie nie jest dobre dla skóry. Mydło zaburza bowiem pracę gruczołów łojowych, które w rezultacie nie nadążają z produkcją sebum. W efekcie skóra ciała może stać się przesuszona. Jeśli jednak wolisz mydło od pianki czy żelu, wybierz takie z dodatkiem naturalnych olejków, a po kąpieli nałóż na skórę intensywnie nawilżający kosmetyk.

Pamiętaj też, że Twoja skóra może stać się szorstka, jeśli spędzisz nieco więcej czasu w wannie z gorącą wodą. Zadbaj zatem o właściwy sposób osuszania skóry po kąpieli. Warstwa hydrolipidowa skóry jest wtedy uszkodzona, dlatego nie pocieraj jej intensywnie szorstkim ręcznikiem. Delikatnie dociskaj go do skóry, aż pochłonie on krople wody.

2. Zadbaj o zdrową dietę

Odpowiednio zbilansowany jadłospis to klucz do długowieczności i zachowania urody. Jedząc zdrowo, zadbasz także o nawilżenie skóry. Jeśli ma być ona gładka i przyjemna w dotyku:

  • nawilżaj ją od wewnątrz – w tym celu pij minimum 2 l płynów w ciągu dnia. Sięgaj nie tylko po wodę. Możesz pić także napary – z rumianku, melisy – oraz soki owocowe. Ważne, aby spożywane napoje nie miały dodatku cukru czy konserwantów;
  • jedz produkty bogate w NNKT, czyli w nienasycone kwasy tłuszczowe – kwasy tłuszczowe omega-3 pomagają wzmocnić warstwę hydrolipidową skóry. Dzięki temu nie traci ona wody, pozostaje nawilżona i elastyczna. Źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych są tłuste ryby morskie: łosoś, halibut i makrela, a także orzechy, pestki dyni i słonecznika oraz siemię lniane.

Pamiętaj, aby wystrzegać się alkoholu, który odwadnia organizm. Unikaj również soli i słonych przekąsek – ich jedzenie przyczynia się do wysuszenia skóry.

3. Stosuj dobry balsam nawilżający do ciała

Nakładanie kosmetyków nawilżających na skórę powinno stać się twoją rutyną. Warto stosować je zarówno rano, jak i wieczorem, a w niektórych sytuacjach także w ciągu dnia – np. po kąpieli w morzu czy basenie z chlorowaną wodą.

Balsam intensywnie nawilżający powinien zawsze znajdować się w twojej łazience. Jeśli zależy ci na tym, aby jego stosowanie przynosiło dobre efekty, wybierz naturalny produkt. Jego skład może być oparty np. na:

  • olejku arganowym, produkowanym z nasion arganii żelaznej. Nie bez powodu jest on popularnym składnikiem kosmetyków nawilżających. Pomaga poprawić elastyczność skóry oraz wzmocnić jej barierę ochroną. Stosując balsam do ciała nawilżający z olejkiem arganowym w składzie, zmniejszasz ryzyko przesuszenia naskórka;
  • olejku z czarnuszki – to cenne źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, które wspierają warstwę lipidową;
  • olejku jojoba – wspomaga on nawilżanie suchej skóry.

Warto też wybrać kosmetyk, który pięknie pachnie. Nie powinny jednak znajdować się w nim sztuczne dodatki zapachowe – muszą one być zastąpione naturalnymi olejkami eterycznymi.

4. Postaw na kąpiele z dodatkiem naturalnych olejków

Długie, gorące kąpiele mogą wysuszać skórę. Nie stanie się tak jednak, jeśli do ciepłej wody dodasz odrobinę naturalnego olejku. Taka kąpiel może też stanowić swoistą aromaterapię. W tym celu do kąpieli dodaj intensywnie nawilżający i pięknie pachnący olejek migdałowy lub z drzewa herbacianego. Po wyjściu z wanny delikatnie osusz skórę. W ten sposób nie zetrzesz z niej warstwy olejku.

Nawet jeśli Twoja skóra stała się szorstka i sucha, nie załamuj rąk. Wysokiej jakości naturalny balsam nawilżający może zdziałać cuda. Nie zapominaj też, że przesuszeniu skóry sprzyjają stosowanie mydła, gorące kąpiele, spożywanie nadmiernej ilości soli i alkohol. Dlatego zadbaj też o zdrową dietę i dobre nawyki, a Twoje ciało szybko stanie się jedwabiście gładkie.

__1

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe