Dlaczego mięso suma jest zdrowe?

  • 12.10.2021, 14:36 (aktualizacja 15.10.2021, 09:43)
Dlaczego mięso suma jest zdrowe?
Wartość odżywcza ryb jest bardzo wysoka i nie inaczej jest z Sumem Afrykańskim. Jeśli spojrzymy sobie na mapę, gdzie ludzie żyją najdłużej, to okazuje się, że są to miejsca, gdzie dostęp do mięsa ryb jest największy. Przypadek?

Filet ryby o wadze 100gr, to zaledwie 95kcal, z czego 27% tej wartości kalorycznej stanowi tłuszcz, który daje energię. To jest ta dobra energia, którą ciało najlepiej zagospodaruje. Wystrzegajcie się nadmiaru energii z cukrów, które są nawet, w wydawałoby się zdrowym jogurcie. A jeśli już uwielbiamy słodycze i są nam niezbędne do przyjemności życiowej, to zrekompensujmy resztę pożywienia czymś najbardziej wartościowym. Dzięki dostarczeniu do organizmu zrównoważonej ilości kwasów tłuszczowych nienasyconych zwiększamy przede wszystkim odporność, o którą obecnie tak bardzo walczymy. Wprowadzenie na stałe do diety mięsa ryb, to jedno z lepszych posunięć w kierunku zdrowia, no i jeszcze ten smak.

Bardzo dużo dobrego dla naszego ciała zrobi leucyna znajdująca się w rybach. To aminokwas alifatycznym, którego nie jest w stanie wyprodukować ludzki organizm. Sum afrykański posiada natomiast znaczne ilości tego związku, który wykorzystywany jest w medycynie. Przyczynia się do produkcji białek obecnych we włóknach mięśniowych, a to istotne jest w procesie regeneracji. Często przepisuje się ją w różnych postaciach sportowcom, którzy są najbardziej narażeni na kontuzje. Kolejny wspaniały aminokwas, w którego jest bogaty sum, to walina. O tę substancję powinny zabiegać przede wszystkim kobiety w ciąży, bo daje energię, która spożywana jest częściowo przez ukochane dziecko. Ma pozytywny wpływ na rozwój systemu odpornościowego i zwiększa ilość prawidłowych połączeń nerwowych. Powinno się spożywać w produktach konsumowanych przynajmniej 20 mg waliny dziennie na każdy kilogram wagi ciała. Tutaj mięso rybie daje wiele dobrego. Czy w mięsie są witaminy? Oczywiście. Tylko jeden filet suma afrykańskiego jest w stanie dostarczyć nam dzienną porcję witaminy B12, a także witaminy D. Wiele jest plusów w spożywaniu mięsa ryb, a ci co narzekają na ości, mają w końcu alternatywę, bo sum ich nie posiada, dlatego łatwo się filetuje i przyrządzenie zajmuje niewiele czasu. Sum staje się coraz bardziej dostępny, hodowlasuma jest wymagająca, ale wyspecjalizowane firmy są w stanie zadbać o doskonałą jakość mięsa. Zatem skoro wiecie, jak bardzo jest zdrowy sum, to teraz poszukujcie ciekawych przepisów, jak go przyrządzić.

 

__1

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe