Smukła szyja bez skalpela - ćwiczenia na modelowanie szyi i żuchwy

  • 13.07.2021, 11:53
Smukła szyja bez skalpela - ćwiczenia na modelowanie szyi i żuchwy
Podobno o wieku kobiety najdosadniej informują dłonie i szyja. Profesjonalna pielęgnacja twarzy opóźnia starzenie się skóry, w zależności od predyspozycji, nawet o kilka lat. Każdy zabieg na twarz wykonywany w gabinecie kosmetycznym czy gabinecie medycyny estetycznej zwykle obejmuje również szyję. Natomiast codzienna domowa pielęgnacja zwykle kończy się na wodzie, mydle i kremie a to jest tylko niewielki zbiór czynności, których nasza szyja i żuchwa potrzebuje.

Ćwiczenia na modelowanie szyi i żuchwy

W gabinetach medycyny estetycznej można znaleźć szereg zabiegów oddziałujących bezpośrednio na żuchwę i szyję. Mają one na celu przywrócenie blasku skórze, ale przede wszystkim wypełnienie miejsc, które z powodu ograniczenia ruchu drobnych mięśni, znajdujących się w tej części twarzy, powodują ich zwiotczenie i powstawanie zmarszczek. Zabiegi kształtują od nowa owal twarzy i ujędrniają skórę https://innova-med.pl/zostan-twarza-innovamed/. Czy można jednak samodzielnie wpłynąć na proces wiotczenia skóry i mięśni szyi oraz żuchwy i opóźnić jej starzenie się? Można, a najlepszą metodą jest codzienne wykonanie kilku ćwiczeń uelastyczniających tę część twarzy. 

W poszukiwaniu techniki ćwiczeń można kierować się intuicją, ćwiczeniami jogi zaawansowanej, która dba o każdy mięsień ludzkiego ciała lub zestawem różnorodnych ćwiczeń dostępnych w internecie. Oto kilka z nich:

Ćwiczenie1. 

Stoimy prosto, ze stopami mocno wbitymi w podłogę, ręce wiszą swobodnie, ale ramiona wyraźnie kierujemy do tyłu i dołu. Ten niewielki ruch trzeba poczuć, by być pewnym, że ćwiczenie przebiega prawidłowo. Następnie cofamy mocno brodę, tak by poczuć napinające się mięśnie karku. W uzyskanym napięciu kierujemy brodę mocno do klatki piersiowej, a ręce pchamy do podłogi. Liczymy do 10. Nie odrywając brody od klatki, kierujemy ucho do jednego ramienia, a następnie przez środek do drugiego i ponownie przez środek do góry. Ćwiczenie warto wykonać po kilka razy, nie tylko bowiem ćwiczy ono mięśnie szyi pod podbródkiem oraz mięśnie boczne szyi, ale dodatkowo wpływa na komfort pleców, po długim dniu przed komputerem. 

Ćwiczenie 2. 

Stoimy z prostymi plecami mocno wpijając stopy w podłogę. W miarę możliwości maksymalnie odchylamy głowę do tyłu i próbujemy wytrzymać w tej pozycji co najmniej 3 sekundy, w tym czasie żuchwę dociskamy do górnej szczęki. Następnie głowa wraca do normalnego położenia, a brodę powoli przyciągamy do mostka i wytrzymujemy tak długo, jak wytrzymaliśmy w poprzedniej pozycji, wracamy do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy. 

Ćwiczenie 3.

To jedno z rozgrzewkowych ćwiczeń mięśni twarzy stosowanych w jodze. Najlepiej wykonywać je stojąc, ale tak naprawdę można je powtarzać w dowolnej pozycji. Otwieramy maksymalnie usta, tak mocno, by poczuć ruch aż w szyi i wysuwamy maksymalnie język na zewnątrz ust. Czujemy napięcie wszystkich ścięgien i mięśni szyi oraz żuchwy. W trakcie ćwiczenia, dodatkowo, w sposób maksymalny, obniżamy ramiona kierując dłonie do podłogi. Ćwiczenie powtarzamy wielokrotnie i jak najczęściej w ciągu dnia. 

 

__1

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe